14/15 juli - Reisverslag uit Ruda, Italië van Myra Hekman - WaarBenJij.nu 14/15 juli - Reisverslag uit Ruda, Italië van Myra Hekman - WaarBenJij.nu

14/15 juli

Blijf op de hoogte en volg Myra

15 Juli 2014 | Italië, Ruda

maandag 14 juli

Devid moet vandaag langer werken. Nadia vertelt dat ze normaal gesproken beide op maandag langer werken tot 6 uur, half 7.
Devid werkt ook tot laat op woensdag en Nadia op dinsdag.

Na het ontbijt, wat ik vandaag heb klaargemaakt (jaja), hebben de kinderen hun tanden gepoetst en zich aangekleed.

Daarna heeft Carolina haar schoolboeken aan mij laten zien, die lagen in de kamer waar ik slaap. Ik had wat engelse werkbladen meegenomen en die zag ze liggen. Vervolgens hebben we samen een aantal van die werkbladen gemaakt. Ook Gaia heeft wat werkbladen gemaakt. Ze waren erg enthousiast.

Carolina heeft huiswerk vanuit school. Ze heeft twee werkboeken, één voor Engels en één voor de rest van de vakken. Ik heb haar geholpen met Engels.

Als lunch hebben we spaghetti gegeten. Nadia had één bord spaghetti gemaakt met olie, knoflook en peper. Ik heb het geproefd, maar dat was ietsje te pittig voor mij...
Ik heb dus gewoon met de kinderen mee gegeten; spaghetti met een gehaktsaus. Was heerlijk.

In de middag heeft Carolina mij geschminkt en ze deed het niet slecht!
's avonds hebben we groentesoep gegeten.


Dinsdag 15 juli

Vandaag is de laatste dag dat Nadia vrij is van haar werk.
Het was erg prettig dat ze de eerste dagen thuis is geweest zodat ik de kinderen een beetje kon leren kennen en zij mij.

Ik had tegen Nadia gezegd dat ik hoop dat ik nog weet hoe de lunch moet. Ze zei: Als ze een dagje niet eten, gaan ze niet dood. Haha.
Ze hebben hier wel humor!

'S avonds hebben we bij de ouders van Devid gegeten, was erg gezellig. Wat me wel opvalt is dat ze hier niet op elkaar wachten. Ze gaan zitten en beginnen meteen met opscheppen en eten.

De zus van Deivid, Paméla,was er ook met haar man en twee kinderen. Zij spreekt een beetje engels, wat ik erg prettig vond.
Ik probeer het Italiaans te verstaan, maar het gaat zo snel.. en dan zijn er ook nog verschillende dialecten.

Ik kijk ernaar uit om morgen de eerste dag met de kinderen door te brengen.

groetjes vanuit Ruda!

Myra

  • 27 Juli 2014 - 12:43

    Wilma:

    Hoi Myra
    leuk om je verslag teezen. We hopen dat je geniet en snel italiaans leert.
    xx jf en wilma

  • 28 Juli 2014 - 22:43

    Kristianne:

    Hoi Myra, ik hoorde van Sylvia al over je avontuurlijke reis. Wat een uitdaging en ook spannend! Leuk dat je een verslag bij gaat houden! Werkze en veel plezier natuurlijk! X Kristianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ruda

Myra

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 2805

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 30 September 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: