De eerste dagen - Reisverslag uit Ruda, Italië van Myra Hekman - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Ruda, Italië van Myra Hekman - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Myra

10 Juli 2014 | Italië, Ruda

Hierbij mijn eerste reisverslag!
10 juli 2014
Vandaag gaat mijn avontuur beginnen! Ik vlieg naar Italië om daar drie maanden als au pair te werken en (hopelijk) Italiaans te leren.
Ik heb er heel veel zin in!

Mijn ouders hebben me naar het vliegveld van Eindhoven gebracht waar om 11.30 uur het vliegtuig vertrok naar Treviso.
Het was maar een korte vlucht, zo'n 1,5 uur vliegen.

Eenmaal in Treviso aangekomen werd ik opgehaald door Nadia & Devid. De kinderen waren bij de ouders van Devid. Op het vliegveld hebben we wat gegeten en koffie gedronken in een heel klein kopje.

Vervolgens naar Ruda gereden, de woonplaats van het gezin.
Nadia heeft mij het huis laten zien terwijl Devid de kinderen ging halen. Met Nadia gesproken in het Engels (gaat redelijk). Alles wat ze niet weet zoekt ze op met Google translate!

De oudste Carolina is erg verlegen, ze is 8 jaar oud en durfde niet echt iets te zeggen. Van de jongste, Gaia, kreeg ik meteen een knuffel.

Ik had voor beide kinderen een cadeautje mee, dat heb ik gegeven en daar waren ze heel blij mee. De armband en ketting deden ze allebei meteen om :)

'S avonds aten we gefrituurde courgette met vlees en daarna een salade.

Nadia is de komende dagen nog vrij van haar werk. Dat is wel prettig, want dan kan ze me alles rustig laten zien.

11 juli 2014
De eerste echte dag werd ik wakker rond 8 uur. De kinderen waren nog niet wakker. Rond 9 uur ben ik uit bed gegaan en om 9.30 uur gingen we ontbijten. Devid moet wel al werken dus waren we met z'n vieren.
De meisjes eten 3 of 4 koekjes met melk. Nadia eet toast met jam, dus dat heb ik ook gegeten.

Na het eten ging iedereen zich klaarmaken voor een wandeling door Ruda. Rond 11 uur gingen we weg en hebben een mooie wandeling gemaakt door het bos naar een rivier.

Na de wandeling was het 13.30 uur en ging Nadia het eten klaarmaken. Natuurlijk pasta! Ze vertelde dat ze 's middags meestal pasta eten, als ze thuis zijn. Na de lunch ging Gaia slapen. Ik heb samen met Carolina en een buurmeisje wat spelletjes in de tuin gedaan. Het buurmeisje kon geen woord Engels, dus Carolina heeft alles telkens vertaald.

Rond 8 uur gingen we eten, calamaris met polenta en daarna salade.

Na het eten zijn we naar Grado gereden en hebben we een ijsje gegeten.

Tot nu toe is het erg leuk. Ik leer de kinderen een beetje kennen en het is een leuk gezin. Morgen gaan we naar een verjaardag van het nichtje van Devid. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ruda

Myra

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 2812

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 30 September 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: