Een hoop verjaardagen - Reisverslag uit Ruda, Italië van Myra Hekman - WaarBenJij.nu Een hoop verjaardagen - Reisverslag uit Ruda, Italië van Myra Hekman - WaarBenJij.nu

Een hoop verjaardagen

Blijf op de hoogte en volg Myra

13 Juli 2014 | Italië, Ruda

Dit weekend hebben we drie verjaardagen, ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Zaterdag 12 juli

Rond 9 uur wakker geworden, met het hele gezin buiten ontbeten. Rond 11 uur zijn we naar het strand van Grado gegaan. We hadden een parasol mee en veel spullen voor de kinderen. Carolina probeert steeds meer in het Engels te praten met mij, maar soms durft ze het niet.
Op het strand hebben we een broodje ham gegeten. Ik kon kiezen uit 3 soorten ham! Had Devid bij de slager gehaald.
Daarna ben ik met de kinderen naar een speeltuin gegaan bij het strand en heb ik met Devid Italiaanse koffie gedronken. Aan het eind hebben we met z'n allen nog even gezwommen. Het water loopt heel langzaam af, wat prettig is voor de kinderen.

Rond 5 uur die dag gingen we naar een verjaardag van het nichtje van Devid. Een Italiaanse verjaardag, niemand sprak er Engels, maar ze waren heel erg vriendelijk. Veel mensen ontmoet, zoals de ouders van Devid en zijn zus.

Er was heel veel eten en veel speelgoed voor de kinderen. Er werden twee pizza's bezorgd van een meter lang! Nadia vertelde me dat je gewoon kan opgeven hoe lang je de pizza wil (1 meter, 2 meter geen probleem!). Ook was er bowl met prosecco (erg lekker) en natuurlijk brood met Nutella en veel fruit en nog veel meer.
Iedereen eet trouwens staand en je kan pakken wat je wilt.

Ik heb tafeltennis gespeeld met Carolina en Devid. Het was heel gezellig. "s avonds heb ik samen met Carolina een kaart gemaakt voor Alice die 5 jaar wordt zondag. Dat spreken ze trouwens uit als alitzjè.

Daarna Brazilië- Nederland gekeken met het gezin.

Zondag 13 juli

's Ochtend mee geweest naar de kerk. Ik verstond er natuurlijk helemaal niks van en Gaia( de jongste) vond het erg saai. Het is maar een kleine kerk en de meeste mensen zijn nogal op leeftijd. Nadia wist dat er nog een gezin naar de kerkdienst zou komen die ook een au pair hebben. Dus ik heb dat gezin ontmoet en we gaan een ontmoeting regelen voor mij en de au pair. Lijkt me leuk om met haar af te spreken.

Na de kerk zijn we doorgereden naar vrienden van Devid en Nadia. De man, Mauritzio is 60 jaar geworden. Hij viert het pas in september, maar wij gingen even langs omdat dit zijn echte verjaardag was.

In de regio spreken ze ook nog een dialect (pff) dus als ik de taal al kon verstaan zijn er ook nog verschillende dialecten... heel fijn.

Mauritzio en zijn vrouw waren erg vriendelijk. Willen me ook van alles aanbieden, We waren daar om 12 uur en al meteen aan de wijn, van die zoete wijn. Op tafel kwam worst, kaas, ham etc. Daarna kregen we nog taart en toen wilde ze ons nog ijs aanbieden, maar dat hebben we maar niet gedaan.

We zijn daar tot 14.00 uur gebleven. Toen naar huis gegaan om klaar te maken voor een tweede verjaardag van een vriendinnetje van Gaia, Alice.
Op die verjaardag was er zowaar iemand die Engels sprak! Was heel prettig. De moeder van Alice was heel blij dat er iemand was die met mij kon spreken haha. Opnieuw heel gezellig. Kinderen hier kunnen trouwens wel echt zeuren hoor. Ook al versta ik het niet, ik begrijp wel dat wanneer ze hun zin niet krijgen, gaan huilen en alles dramatiseren.
Op die verjaardag was er ook een pinata.

Daar hebben we ook de finale wedstrijd gekeken, met al het Italiaanse commentaar haha.

Er komt snel weer een berichtje,

Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Ruda

Myra

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 2807

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 30 September 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: